C100 Mark II mai bun fata de unele camere 4K?

C100 Mark II mai bun fata de unele camere 4K?
C100 Mark II mai bun fata de unele camere 4K?
31
Aug

C100 Mark II mai bun fata de unele camere 4K?

Se spune ca cine este in spatele camerei conteaza cel mai mult, indiferent de instrumentul pe care il foloseste. Uneori, instrumentul potrivit ajuta in a ne usura activitatea si tot procesul prin care un material ajunge in forma lui finita, catre client. 

Articolul de astazi are la baza experienta unui Director de Imagine, care a lucrat cu mai multe camere de Film, si s-a hotarat sa ramana la C100 MKII, 1080p, 4:2:0 in defavoarea camerelor RAW 4K.


Acesta ne-a povestit ca C100 Mark II reprezinta un instrument perfect, printre putinele in gama sa de pret, care gata scos din cutie poate crea imagini mai mult decat satisfacatoare. Suntem in punctul in care aceasta camera a ajuns la un pret acceptabil, care ne face sa o luam in considerare pentru productiile noastre. Se stie ca o camera 4K, decenta, nu o gasim la un pret prietenos, pentru aplicatii profesionale, si chiar daca ar fi asa, o sa avem nevoie de acumulatori externi, recorder, follow focus, video asist si chiar stabilizare, ceea ce ne va urca costul setup-ului si mai ales a cresteste greutatea camerei (si a scadea ergonomia acesteia). Acelasi lucru poate fi spus si despre DSLR-uri (trebuiesc accesorizate suficient incat sa isi piarda din ergonomie, lucru care duce la un inconfort pentru operator/DOP, cu costuri ridicate). Gandindu-ne realist si vorbind de 4K, publicul inca nu este pregatit. Seamana aceasta poveste fix cum a fost cu tehnologia 3D. Acum cativa ani, la IBC si la NAB 3D-ul era peste tot, dar mai putin la utilizatorii finali (comerciali)...la fel si cu 4K-ul. Se stie deja ca producatorii mari sunt in discutii ca sa ajunga la un format UHD (de mijloc), prietenos (ATENTIE: nu neaparat 4K) in urmatorii ani. 

       

Cu un senzor care face debyring intern din 4K in Full HD, C100 Mark II ramane in carti. Aceasta camera la capitolul ergonomie si practicabilitate sta foarte bine. Pe maner, alaturi de un microfon stereo cu posibilitati de LOW CUT, gasim 2 mufe XLR (cu phantom power pe fiecare canal) si pe langa aceste 2 intrari audio, mai avem inca o intrare pe jack mini audio (nicio camera cunoscuta din aceasta gama de pret nu ofera aceste intrari audio simultan). Acumulatorii sunt de lunga durata. Te face sa te concentrezi asupra cadraturii si filmarii in sine, ceea ce da impresia ca terminam filmarea, iar baterie mai este din plin. Partea cu adevarat interesanta este ca printr-o comparatie cu camere care sunt si ofera continut 4K, niciuna dintre acestea in modul 1080p, printr-o comparative side-by-side, nu au oferit o imagine decenta ca  a lui C100.


Nu spun ca nu este important 4K-ul. Este, dar in special depinde ce origine de inregistrare are imaginea (senzor, procesare, codec, raport sensibilitate/zgomot). Si tot vorbind de senzor, Super35-ul 4K (da ati citit bine, aceasta camera are un senzor 4K) de pe C100 este acelasi de pe C300 si C500. Din acest motiv C100 ne aduce mai multe detalii, si o imagine mult mai curata in 1080p (in comparative cu DSLR-urile). Canon a oferit utilizatorilor, la un pret foarte mic, un senzor dintr-o camera de aproape 30.000 de dolari. Adevaratul motiv pentru care C100 se adreseaza publicului cu buget mai redus, este ca, alaturi de un codec mai prietenos, poate oferi acestei nise oportunitatea de a manipula imagine intr-un mod destul de usor, cu rezultate imediate pentru o imagine finala, de calitate. Unele camere mai puternice, pot avea rezultate dezastruoase, cand oameni care au impresia ca stiu ce fac, incep sa se joace efectiv, sa reincadreze (dintr-o rezolutie mai mare la care s-a efectuat filmarea), si gradand sau pur si simplu colorizand imaginea, ajung sa distruga o munca care este greu de reprodus (adica a fost irosit timpul filmarii + costurile aditionale productiei). Aceste lucruri pot avea efecte dezastruoase, mai ales in aceasta industrie in care fiecare proiect conteaza sa fie dus bine la capat. Imaginea comprimata,  pe care o avem la C100 ofera informatie suficienta pentru a edita materialul in limite decente, dar cu rezultate uimitoare. Exista o regula nescrisa despre camerele video. Cu cat avem un Dynamic Range mai mic, cu atat imaginea din post o sa suporte din ce in ce mai putina informatie editabila. Mai simplu spus, cu un dynamic range cat mai mic, cu atat mai multa munca in teren pentru a tine imagine, la limita, in cote decente si o lupta permanenta intre shadows si highlights. Din acest motiv, 12 stopuri la un ISO nativ de [850] face din C100 Mark II, inca un dusman de temut sau un aliat perfect, in aceste vremuri destul de tulburi, din punct de vedere al imaginii. Ca tot suntem la capitolul imagine, fie care ne place sa recunoastem…sau nu, dar performanta in low light este absolut importanta. Si C100 Mark II ofera minuni. Este cunoscut faptul ca orice camera din seria C face minuni (la propriu in Low Light). Cred ca este printre putinele camere pe care pun orice obiectiv imi place, ieftin sau scump, cu sau fara stabilizare si la care sa nu ma intereseze prea mult diafragma, pentru ca aceasta camera poate. Foarte putini utilizatori stiu ca aceasta camera are Noise Reduction, Skin Tone editor si un adevarat arsenal prin care putem personaliza profilul de culoare. Cand o camera buna lucreaza foarte bine in low light, ne luptam pentru a folosi cat mai putina lumina (nu am mai intalnit la nicio alta camera aceasta senzatie), iar acest lucru va duce clar la minimalizarea setupului de lucru. Aici este puterea adevarata a lui C100 MKII, care face ca o camera gen RED MX, EPIC-X, BMMC sau alte camere de gen, sa para a fi neputincioase (mai ales dupa 3200 ISO, unde cele enumerate sunt dezastre naturale). Desi avem doar 8 bit la 4:2:0 sa stiti ca nu mai este ca pe vremuri (acest format). Alte procesoare, alt senzor (bine sa nu va asteptati ca seapropie de 16bit 4:4:4) dar reuseste sa ne ofere o imagine editabila, in conditii decente pentru un material final foarte bun, bogat in detalii si culori. Vreti mai mult cu C100 MKII? Se poate. Adaugati un Atomos Ninja 2 si avem deja spatiu de culoare 4:2:2. Bitrate-ul in ProRes ajunge pana la 220 Mb/sec, iar din imaginea aceasta cam putem face orice. Odata cu firmware-ul la zi avem 60p si un Slow Motion foarte flow si decent. 


C100 ofera astazi un echilibru perfect intre calitate si pret, mai ales daca folosim camera pe nisa de evenimente, documentare, publicitate sau tv. In Romania Dolce Telekom, Pro Tv, Trinitas Tv sau televiziuni Regionale folosesc deja Canon C100 Mark II de ceva timp. Lucrul cu lentilele din clasa EF-S si EF usureaza munca celor care erau familiarizati cu DSLR-ul, dar cu avantaje mult mai mari. Daca doriti sa testati aceasta camera, nu ezitati sa ne contactati. Suntem singura firma din Romania care personalizam profilele de culoare pentru fiecare client care achizitioneaza aceasta camera. 


Share

Postat de Jean B


BLOG