Sunetul NHL in balon


„Odata cu revenirea NHL in America de Nord, am avut de-a face cu o situatie unica sonora. Evident, ne vom intoarce fara spectatori in arena si vor exista noi restrictii pentru a evita raspandirea COVID-19. NHL a facut o treaba uimitoare cand a venit vorba de grija fata de jucatori, personal, oficiali si fata de echipajele de difuzare si lucratorii din industria serviciilor intr-un balon sigur. Cu totii suntem testati zilnic pentru COVID-19 si suntem supusi unui chestrionar de screening si unei verificari a temperaturii inainte de a intra in locatii si hoteluri. Ne-am angajat sa ramanem in balonul NHL pana la sfarsitul seriei Playoff care ar putea merge pana la inceputul lunii octombrie. Este o ajustare, fiind limitati la o zona mica, hotelul si patinuarul de hochei, dar suntem cu totii incantati sa revenim la ceea ce iubim.

Am descoperit repede ca a avea o arena goala vine cu multe probleme acustice. Mixam aceste jocuri in sunet surroung 5.1 si plasam un numar de microfoane ambientale in intreaga arena pentru a capta sunetul live al cladirii. PA inca joaca in interiorul arenei si am vrut sa ne asiguram ca am captat atmosfera live a aceleia si a jucatorilor. Din pacate insa, din cauza scaunelor goale am auzit ecou si intarziere de palme, deoarece sunetul a lovit toate microfoanele noastre in momente diferite. Este ceva care nu a fost observat in timpul jocurilor tipice de hochei. Solutia noastra a fost de a alinia in timp toate microfoanele noastre si alimentarea pe care o luam de la PA. Apeland cu intarziere de la 1 sau 2 cadre pana la aproximativ 17 cadre, am reusit sa facem ca intreaga cladire sa sune sincronizat. Un alt aspect neobisnuit al mixarii a fost includerea alimentarii PA in mix cu norma intreaga. Intr-un joc tipic de hochei, mixam feedul PA in timpul cantarii imnului si al apelurilor de arbitri, dar niciodata in timpul jocului in sine. Este doar un sunet prea mare, iar PA este de obicei pornit la 11 in interiorul cladirii, deci este tot ce auzim vreodata in microfoanele noastre. Cu toate aceste, in timpul acestui eveniment, PA se joaca mult mai linistit si am simtit ca lipsesc multa energie si prezenta in mix. Aceasta a format decizia NHL de a include o parte din feedul PA direct in mixul nostru de difuzare. 

Mixerul Calrec Artemis pe care il folosim a aratat rapid cat de util este in timpul acestui eveniment. Avem undeva in jur de 65 de canale de transmisie audio, raspandite pe 24 de cai de transimisie diferite, mergand in toata America de Nord catre numeroase radiodifuzoare nationale si regionale. Avem mixul nostru 5.1 principal, plus un numar de alte mixuri si streamuri 5.1 sau stereo disponibile pentru difuzori din care sa aleaga. Avand o nevoie atat de mare de rutare flexibila si adaptabila, Calrec a fost perfect pentru noi. Abilitatea de a crea un numar atat de mare de iesiri si mixuri diferite a fost o necesitate pentru noi. Avand 3 A1 diferite cu o schimbare foarte rapida intre jocuri, nu am avut timp pentru reconfigurarea sau reincarcarea consolei. Folosind faderele clonate, fadere asociate si mai multe straturi, fiecare dintre noi are propriul strat de operare organizat in modul in care ne place. Avem propriile noaastre presetari salvate pentru compresie / EQ / automixare si le putem incarca rapid pe masura ce urmatorul A1 se aseaza pentru a mixa jocul. Sunetul este un mediu foarte expresiv si subiectiv si nu am vrut sa ne incurajam pe niciunul sa lucreze intr-un anumit mod.”, spune Chuck Ibey, A1 si Sound Guarantor al Dome Productions, Canada.