Multă lume vorbește despre imagistica nativă 4K, dar cum rămâne cu cea HD?


În ultimele luni, au fost multe discuții despre cea mai bună modalitate de a genera imagini UHD / 4K pentru transmisiuni live.


Asta mi-a amintit de perioada de acum 15 ani, perioada în care camerele HD abia începeau să înlocuiască vechile camere SD. Subiectul principal de discuție atunci a fost sensibilitatea la lumină a camerei, ce era o adevărată provocare, având în vedere pixelii de 4-5 ori mai mici ai camerei HD fața de una similară SD. Asta însemna că performanța pe partea de sensibilitate, camerele HD performau mai slab decât cele SD. Abia recent, bazat pe ultimii senzori FT CMOS, camerele HD au ajuns la un nivel de sensibilitate similar cu ultima generație de camere SD.


Astăzi ne lovim de aceeași problemă cu tehnologia 4K / UHD, unde pixelii devin, din nou, de 4 ori mai mici față de camerele HD și ca o consecință camerele devin de 4 ori mai puțin sensibile la lumină. În special pentru că înca nu avem un salt mare tehnologic în momentul acesta, putem vedea această diferență de sensibilitate foarte ușor.


Mai avem o problemă ce nu a existat atunci când am trecut pe HD, aceasta fiind unele artefacte de imagine ce se întâmpla numai la camerele 4K, acestea fiind cauzate de obturatorul camerei ce poate crea artifacte de strâmbare și înclinare al liniilor de pixeli. Acest tip de artefact este un "no-go" în industria de broadcast.


Ce se întâmplă? Suntem mai puțin critici în ziua de azi?


Și mai interesant e că aceste soluții de imagistică pentru 4K, precum gama dinamică mai slabă și sensibilitatea redusă vor fi folosite pentru producții solicitante HD în paralel cu camere native HD de ultimă generație.


Într-un sondaj pe care l-am făcut de curând, la întrebarea "Cât credeți că va mai dura până la încetarea producției HD în paralel cu cea 4K?", majoritatea răspunsurilor au fost "peste 4 ani".


Deci ce o să facem în acest timp? Să acceptăm calitatea mai redusă a imaginii pentru a ne pregăti cum trebuie pentru producția 4K? Să avem camere diferite pentru producțiile 4K și HD? Să așteptăm până când tehnologia se va dezvolta suficient pentru a înlătura neajunsurile camerelor 4K?


Va fi interesant de văzut. 


Un articol original de Klaus Weber, Senior Product Marketing Manager - Camere - Grass Valley