Gama Eos Cinema conduce detasat.


Nu mai este un secret ca produsele Canon sunt preferate de ceva timp intre randurile videografilor, dar si a firmelor de productie pentru Film si Televiziune. Intr-un articol anterior va povesteam despre importanta unui KIT in functie de necesitatile firmei de productie, videografului sau documentaristului. 


Odata aparuta pe piata, seria Cinema EOS de la Canon, a spart barierele de productie, reusind sa aduca un senzor de Super 35mm cu debayering pentru Canon C100 (Mark I, Daf, MarkII) facut identic ca si la C500 (varf de gama in seria C). Productiile au inceput sa prinda culoare si detalii, oferind un confort sporit operatorului, si o siguranta detasata pentru post procesare editorului.


Zi de zi folosita in productiile autohtone, atat la evenimente de tip wedding si corporate cat si in aplicatii de Film sau televiziune, si discutand direct cu utilizatorii de C100, incercam sa va prezentam un KIT minim necesar pentru o zi de filmare pe teren.


Prima enigma, rezolvata de altfel cu succes, a camerei Canon C100 a fost depozitarea si transportul. Dupa multe cautari in piata, unde am gasit diverse genti, dar unde camera incapea doar separat (maner si body), ne-am indreptat atentia catre un hard case. HPRC. Nu stiam nimic despre ei. Dupa o cautare mai serioasa mi-am dat seama ca oamenii chiar stiu ce fac, au preturi bune si lucrurile sunt de calitate. HPRC 2550 CW. O geanta ce se potriveste ca o manusa pentru C100, 3-4 obiective din seria L de la Canon, 2 acumulatori si accesoriile specifice. Ca tot vorbeam de acumulatori. Pana in urma cu ceva timp credeam ca exista 2 tipuri de acumulatori. Original si replace. Asta pana cand am gasit o firma destul de serioasa, SWIT, si care se dovedeste a fi un partener de incredere in relatia acumulator / camera. Raportul pret calitate este excelent. Tehnologia acumulatorului ajuta operatorul sa faca inclusiv o verificare a statusului bateriei in timpul filmarii. Faptul ca tine destul de mult, este fiabil si are un timp de reincarcare mai mult decat satisfacator, ne duce cu gandul la un acumulator de calitate ce nu lipseste din Kit-ul lui C100. Trepiedul cel mai utilizat pentru operatorii de C100, vine de la Sachtler, Ace M Ms. Usor, mai mult decat suficient atunci cand camera lucreaza cu obiective din seria L de la Canon, asigura operatorului o stabilitate la nivel profesional. Capul trepiedului este fluid, se misca delicat si are frectii  ce pot fi actionate foarte usor. 


Lentila cea mai folosita in KIT-ul de C100 are focala variabila (24-105mm) si vine de la Canon. Camera poate fi folosita cu o gama variata de lentile, atat STM (unde putem activa din camera functia de Face Detection) cat si lentile obisnuite USM / L.


C100 ramane un lider detasat in piata, iar materialele finale ne duc cu gandul ca producatorii au folosit de fiecare data o camera de film. Work-flow-ul post productiei este atat de usor, incat indiferent de ce program folosim la editare, formatul va fi unul general valabil, indiferent ca vorbim de material AVCHD sau MP4. ISO-ul de valori uriase la care poate opera cu zgomot aproape inexistent pe imagine, Custom Picture Profile, ergonomie si microfon de ambianta cu compresor, reprezinta doar o parte din multele avantaje pe care C100 inca le tine in maneca, reusind sa ramana o camera surprinzatoare pentru nevoiele pietei de profil.