Batalia C100 versus C300


Este C100 mai bun pentru producția high-end decât C300 Mark I? Surprinzător, din multe puncte de vedere, da. Se pare că C100, care costă o treime din prețul fratelui mai mare, poate sări peste C300 Mark I atunci când vorbim de bit rate, color sampling și compresie. Pe scurt, poți scoate o calitate mai bună a imaginii dintr-un C100 decât dintr-un C300 Mark I. Cum? Vă explicăm imediat.


Prima oară, hai să vedem cum se compară camerele Canon atunci când le scoatem din cutie:

  • C500 10bit / 4:4:4 / RAW
  • C300 Mark I 8bit / 4:2:2 / MPEG-2
  • C100 8bit / 4:2:0 / AVCHD / H.264
  • DSLR 8bit / 4:2:0 / H.264


Color Sampling explicat: 4:4:4 = Full Colour, 4:2:2 = Half Colour, 4:2:0 = Quarter Color

Adâncime de culoare explicată: 8bit = 256 nuanțe - 16 milioane de culori, 10bit = 1024 nuanțe - 1 miliard de culori

Compresie (de la cea mai mică compresie, la cea mai mare): RAW, ProRes, MPEG-2, AVCHD, H.264.


Acum hai să cumpăram un recorder extern Atomos Ninja2 și să îl folosim pe C100-ul nostru. Iată ce se întâmplă: 


Așa că pentru o investiție minoră, putem surprinde imagini mult mai clare decât înregistrarea internă a lui C300 Mark I. Hai să vedem câteva din avantajele lui C100: Același senzor de imagine și procesor ca C300 Mark I și C500, cu 15% mai mică, cu 30% mai ușoară și cu 65% mai ieftină! Desigur, vom face niște sacrificii la anumite dotări ale camerei atunci când cumpărăm un C100 peste un C300 Mark I, cum ar fi ieșirea de time-code și ieșirile HD-SDI.


Dar, dacă lucrezi într-un mediu de producție în care nu ai nevoie de acele caracteristici (în special de ieșirea time-code) atunci C100 poate fi alegerea potrivită. Chiar și după achiziționarea unui recorder Atomos Ninja 2, vei economisi vreo 2600 de euro.


E ceva care îți poate da de gândit! - Acum fiecare alege ce se mulează mai bine pe nevoile lui.